VEGAN ?


ganska gammal bild, från mars 08 kanske ? ah, något sånt :)
jag var brun och blond, det tycker jag är ganska fint ändå ^^


oh yes! - Nadi Köttätare har idag börjat sin en månad långa 'vegan-diet'.

Jag vaknade hemma hos Pappa i Bjärnum och började dagen med att äta 'vegan-proof' bröd med sallad, tomat och gurka på. Till det drack jag té. det kändes ganska bra ändå. Jag har inte direkt förberett mina föräldrar på detta så här fanns inget mjölkfritt smör jag kunde ha på mackan men det gjorde faktiskt inte så mycket.

Just nu planerar Carolin (pappas sambo) att göra hemmalagade bönburgare till mig <3 det är riktigt gulligt! Pappa och Carolin är sjukt sjyssta som ställer upp på min 'vegan månad'.

Anledningen till att jag ska leva på vegan-kost den här månaden är för att jag vill se om den kan hjälpa min hy att bli bättre. Jag älskar kött, fisk och allting man inte får äta när man är vegan, men om den kosten kan få mig att må bättre så är jag all for it! Jag vill alltså inte äta vegankost för att gå ner i vikt eller för att jag tycker överdrivet synd om alla djur. Lite synd tycker jag om dem i och för sig ...

Alexander , Kelli och Simon ska också testa på att vara veganer januari ut. Det ska bli intressant att se vilka av oss som klarar en hel månad ... Jag tänker då inte fuska i alla fall! :D

kommer uppdatera ganska ofta nu, det kan ju vara kul att följa detta lixom. Hoppas att jag inte gnäller för mycket bara! hahaha

ha det hett! nu ska jag försöka hitta snacks som jag kan äta. Får väl läsa innehllsförteckningar i evigheter innan jag hittar något att äta xD

Puss, Nadi !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0